Pentru ce învățătorul să învețe?

training

”Ei nu au niciun interes!”, ”Ar sta cu nasul în telefoane toată ziua!”, ”Ei nu sunt motivați!” – lista epitetelor aplicate școlarilor și studenților moderni poate continua la nesfârșit.

Generația Z trăiește într-o altă lume, unde datorită progresului tehnico-științific rapid, barierele dintre lumea fizică și virtuală aproape că s-au prăbușit.

Ei, copiii moderni, diferă prin faptul că sunt avansați din punct de vedere tehnic, gândesc deschis și sunt hotărâți. Generația Z este generația ”fă singur”, ei mereu știu unde și cum să-și suplinească competențele lipsă. Ei nu mai au nevoie de profesor în calitate de sursă de cunoștințe, pentru aceasta este mereu în buzunar „maiestatea sa” Internetul.

Elevul modern are nevoie de un ghid, care să-l ajute să se orienteze în fluxul continuu de informații, un călăuzitor, care va pregăti descoperitori. Ei cu siguranță au nevoie de un mentor care îi va ajuta să dobândească abilități sociale importante: capacitatea de a stabili obiective și de a elabora planuri pentru realizarea acestora, capacitatea de a-și susține opinia proprie, abilități de auto-organizare, auto-disciplină, independență …

Profesorul de astăzi pur și simplu trebuie să asimileze rolurile noi! În caz contrar – conflict de interese și, ca reacție în lanț, pierderea interesului, lipsa motivației, și ”Oh! Numai nu asta! ” – pierderea încrederii în profesor, școală și viață în general.

Iată din ce motiv, noi, profesorii de la ”Seleng Studio”, desfășurăm cu regularitate traininguri și seminare, participăm la webinarii online, plecăm la conferințe internaționale, asistăm la lecțiile colegilor și învățăm să interacționăm cu noua generație.

Pedagogul modern înțelege că lecția aparține studenților și nu irosește mult timp pentru a explica materialul nou sau a schița tabele gramaticale. Acesta îi orientează pe discipoli astfel încât ei să descopere de sine stătător o anumită regulă. Mentorul organizează activitatea în așa mod, încât studenții în cadrul lecției să folosească, în cea mai mare parte, limba studiată, și nu să participe în calitate de auditori pasivi, așa cum se întâmpla odinioară.

”Două ore trec într-o singură suflare! Noi participăm activ, facem schimb de opinii și, trebuie să remarc, că nu am auzit măcar cineva să zică că și-a pierdut în zadar timpul la training. Personal, eu am descoperit pentru mine multe momente noi în predarea limbii, imediat după fiecare training apare dorința de a aplica aceste metode și tehnici, și de a planifica lecții eficiente.”

Victoria Egorova, profesoară de limba engleză, Seleng Studio

”În timpul trainingurilor, ne punem totalmente în locul discipolilor noștri. Este o modalitate minunată de a vedea ce ai făcut greșit. La Seleng Studio, ”atelierul” reprezintă acea oportunitate excelentă de a analiza eficiența tehnicilor proprii, utilizate în cadrul lecțiilor.”

Vitalie Corj, profesor de limba engleză, Certificat Cambridge (CELTA), Seleng Studio

Alte două calități care disting generația Z - abordarea practică și realistă a vieții. Înainte de a planifica ceva, trebuie să aflați ce cunosc ei despre aceasta. Nu e necesar să-i învățați adevăruri evidente, lor nu le place să-și irosească timpul în zadar.

Oxana Zefirova, profesoară de limba engleză, certificat Cambridge (CELTA), metodistă, director Seleng Studio

 

Galerie